Zewnętrzną część opony zwiemy bieżnikiem. To ów bieżnik styka się dosadnie z podłożem, a zatem drogą, po której porusza się samochód. Tutaj duże znaczenie ma tak nazywana wulkanizacja, w wyniku której powstaje twarda guma (nieraz jest to kauczuk) oraz to ta guma jest obowiązkowa zarówno za osłonę czoła opony, jak i jej przyczepność na drodze. Jest to guma dopieszczana rowkami o rozmaitym wzorze oraz nigdy powierzchnia ta w przypadku samochodów nie powinna być gładka.

Co istotne mamy kilka rodzajów bieżnika w zależności od tego po jakiej powierzchni będzie poruszał się pojazd. Jeśli pragniesz wymienić pony, wstąp na mobilnawulkanizacja-krakow.pl. Może to być bowiem jazda lokalna po drogach gruntowych, gdzie w owym czasie opony mają bieżnik gruby, wypukły i głęboki. Kiedy jeździmy po miejskich ulicach i autostradach najlepsze są opony bieżnikowane drobnymi i stosunkowo płaskimi rowkami, a w wypadku nawierzchni pośredniej między terenową, a uliczną najprzyzwoiciej sprawdza się bieżnik o rowkach średniej głębokości.