Co poniektóre strategie zezwalające na skuteczną reklamę to kojarzenie psychologiczno-uczuciowe klienta za pośrednictwem estetyki (filmów, muzyki, ludzi), humoru, uczuć (miłość macierzyńska, zauroczenie), opinii (ludzi sławnych lub ewentualnie znanych w zbawienny sposób), pokazów (testów, prób, dowodów). Znaczenie powinno wykorzystać stosowny moment, koniunkturę w czasie odniesienia. Kontrahent zaczyna zachowywać w pamięci przesłanie, gdy jest ono nieustannie powtarzane - na przykład za pomocą gadżetów rodzaju technologia antybakteryjna. W reklamie trzeba być szczerym, albowiem oszustwo tworzy u kontrahentów frustrację.

Powoduje, że czuje się on koszmarnie i prowadzi do uczuć depresyjnych, jakie są w stanie nawet doprowadzić do samobójstwa. W odniesieniu do tego istnieje dużo przypadków, wypada, w następstwie tego być ostrożnym i uczciwym, co daje poprawniejsze wyniki. Unikalna propozycja sprzedaży głosi, że każda reklama ma obowiązek dokonać rzeczowej propozycji konsumentowi. Propozycja ma obowiązek wyróżniać się od konkurencji (dominacja konkurencyjna. Musi ona być na tyle interesująca, że wpłynie na cały rynek docelowy produktu.