Marketing zezwala na pieniężną niezależność mediów od państwa. Jednym z kluczowych zamiarów reklamy jest stworzenie popytu lub zmodyfikowanie tendencji pokupu danego artykułu czy usługi. Rozumiejąc, że przy wprowadzaniu do obrotu produktu, wytwórca stara się poznać rynek dla każdego towaru, reklama jest sposobem komunikacji, poprzez który informacja o produkcie jest przekazywana kontrahentom (grupie docelowej). Reklama zazwyczaj stara się osiągnąć tak oznaczaną USP, inaczej unique selling proposition (unikalna propozycja sprzedaży) oraz oświadczenie jej konsumentowi.

To może przybrać formę jedynej przymiotniki produktu lub postrzeganej korzyści - a te masz możliwość zaprezentować na notesy reklamowe z nadrukiem. W obliczu rosnącej konkurencji na rynku, iż względu na rosnącą liczbę zamienników, co raz bardziej tworzy się konstruowanie marki w reklamie. Bazuje ona na komunikowaniu cech, które dają pewną osobowość bądź też reputację fabrycznej marce. Oznacza to, iż wartość danej marki odróżnia ją od rywalizacji, a jej nadrzędnym intencją jest sprzedaż produktów, by osiągnąć ogromne przychody.