Żeby praca z samochodem była dopuszczalna, powinny znajdować się w nim dwa źródła prądu. Jednym z nich jest silnik spalinowy wspólnie z akumulatorem, w jakim miejscu znajduje się syntetyczne źródło energii. Drugim będzie alternator czy też, w starszych modelach, prądnica. Energia czerpana jest z nich naprzemienne, umożliwiając jej dostępność podczas zmiennej pracy naszego samochodu. Gdy pobierana jest ona z silnika i akumulatora, prądnica lub ewentualnie akumulator nie pracują.
Funkcjonuje to także w drugim kierunku. Akumulator jest odpowiedzialny ze zaopatrywanie energii samochodowym obwodom elektrycznym, kiedy silnik będzie wyłączony, lub też szybkość obrotowa wału korbowego jest nadmiernie niska, aby uruchomiła się prądnica - znacznie więcej o akumulatorach można odkryć na akumulator lifepo4 12v 100ah. Dlatego również w momencie rozruchu silnika wyjątkowym źródłem zasilania będzie akumulator. To on zezwala na pracę rozrusznika i układu zapłonowego, co gwarantuje uruchomienie wozu. Akumulator intensyfikuje też komfort podczas dłuższego postoju. To jemu zawdzięczamy możliwość posłuchania radia w samochodzie, gdy silnik jest wyłączony.